Op Amsterdam Airport Schiphol gelden er hoogte-eisen voor obstakels en zeker naast landingsbanen mogen deze absoluut niet hoger zijn dan voorgeschreven. Nabij landingsbaan 04 22 mag deze ter hoogte van het K-platform niet hoger zijn dan 7,0 meter. Er is een lichtberekening gemaakt met de dalingslijn van 3 graden, vanuit het oogvan de piloot die de baan nadert.
De platforms zijn conform de Europese richtlijn EASA voorzien van rekenrasters en ingetekend inclusief de lichtmasten van 7,0 meter. Deze masten zijn voorzien van alle in Nederland verkrijgbare verlichtingsarmaturen. De kanshebbers die het K platform kunnen verlichten conform de EASA eisen zijn in de praktijk nader onderzocht door een belevingsonderzoek met gebruikers en de eigenaar. De meting bestond uit luminantiemetingen van de omgeving en het lichtgevend oppervlak van het armatuur conform UGR-buiten. Tevens zijn simulaties gemaakt van de invloed van verschillende weertypen op de mate van verblinding.
Een verlichting ontwerpen die voldoet aan de Europese luchtvaart regels EASA met minimale hinder/verblinding voor de piloot